Celem szkolenia jest zapoznanie Rady Pedagogicznej z udzielaniem uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w codziennej praktyce szkolnej. Omówione zostaną formy pomocy psychologiczno- pedagogicznej udzielanej uczniowi oraz sposób ich dokumentowania. W ramach omówienia kształcenia specjalnego proponujemy warsztat konstrukcyjny, w czasie którego zostanie przedstawiona procedura organizacji kształcenia specjalnego, IPET oraz arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
Szkolenie obejmuje 3 godziny lekcyjne.
Koszt szkolenia brutto wynosi 1300 złotych
Moduł dotyczący udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego obejmuje następujące tematy:
- Definicja pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- Zadania dyrektora szkoły.
- Zadania nauczycieli, wychowawców i specjalistów.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia.
- Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze.
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się.
- Zajęcia logopedyczne.
- Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne.
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne.
- Zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
- Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym.
- Klasa terapeutyczna.
- Arkusz oceny udzielanej pomocy p-p.
- Wniosek do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o pogłębioną diagnozę
- Opinia- załącznik do wniosku.
- Procedura organizacji kształcenia specjalnego w szkole.
- „Zrozumieć profilaktykę”
Szkolenie dla rodziców
Podczas szkolenia rodzice dowiedzą się, jak rozpoznawać symptomy zachowawcze u dzieci, które miały kontakt z używkami, a także jak radzić sobie w różnych trudnych sytuacjach. Spotkania rozwijają umiejętności wychowawcze rodziców oraz pomagają wpłynąć na prawidłowy rozwój dziecka i funkcjonowanie rodziny. Umożliwiają zdobycie pełnego spektrum wiedzy na temat działania na młodego człowieka alkoholu, narkotyków, dopalaczy i innych środków psychoaktywnych.
Szkolenie ma charakter seminaryjno- warsztatowy.
Szkolenie obejmuje 3 godziny lekcyjne.
Koszt szkolenia brutto wynosi 1300 złotych
Moduł dotyczący profilaktyki obejmuje następujące tematy:
- Informacje na temat kwestii psychologicznych i społecznych związanych z dojrzewaniem.
2.Używanie substancji psychoaktywnych, jako element zachowań eksperymentalnych i problemowych dzieci i młodzieży.
- Wpływ i rola rodziny w okresie dojrzewania.
4.Rozpoznanie w zachowaniu dziecka symptomów zażywania przez niego środka psychoaktywnego.
- Rozmowa z dzieckiem sięgającym po środki psychoaktywne.
- Prawne, pedagogiczne i psychologiczne możliwości oddziaływania na młodego człowieka, który sięgnął po substancje psychoaktywne.
- Rozwój autonomii i tożsamości u nastolatkó
- Konflikt pokoleń i konieczny rozwój rodziny.
- Asertywność rodziców, wyznaczanie w rodzinie jasnych granic w zakresie używania substancji psychoaktywnych.